Trapt een muis ook 2x in dezelfde muizenval?

Dit omdat onze buurman de muis heeft gevangen in een diervriendelijke muizenval.
En hij heeft hem toen buiten (iets bij zijn huis vandaan) weer vrijgelaten.
Nou ben ik bang dat tie zo weer binnen is??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
3.9K

Het beste antwoord

Ja dat denk ik wel, mensen onderschatten dieren vaak veelste veel. Ze zijn slimmer dan je denkt. Zet ze ergens ver weg weer in de vrijheid, liefst niet bij huizen in de buurt. Anders hebben andere mensen er misschien last van en wie weet wordt hij dan dood gemaakt. Dat zou dan wel zielig zijn.

Toegevoegd na 3 dagen:
En ja ze trappen niet gauw in dezelfde val, net zoals de kat bij een nare ervaring bij de dierenarts ook niet makkelijk weer bij de dierenarts krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Die muis is inderdaad zo weer binnen.

De muis heeft, van alle mogelijke plekken, juist dat huis gekozen. Kennelijk beviel het hem daar beter dan elders.

Die muis weet echt wel zijn thuis terug te vinden, zeker als je hem zo dichtbij weer terugzet. Je hebt alleen kans dat de muis, een slim diertje, de tweede keer niet meer in die val trapt. Daar heeft hij slechte herinneringen aan, en daar houdt hij de volgende keer rekening mee.

Wil je een muis diervriendelijk vangen, dan moet je hem *echt* ver wegzetten. Vijf kilometer het bos in is wel het minimum.
Cryofiel
14 jaar geleden
Erg vriendelijk om een muizenval te gebruiken die de muis spaart. Dat je bang bent dat de muis terug komt is terrecht.
Wanneer het zomer zou zijn en er buiten volop voedsel aanwezig zou zijn zou je je daar minder zorgen om hoeven te maken. Maar het is erg koud en erg is weinig voedsel te vinden. Ze muis zal dus alle mogelijkheden onderzoeken om toch de weg naar zijn warme onderkomen terug te vinden.