Is een buikademhaling ook de natuurlijke toestand voor een mens?

Is een buikademhaling bijvoorbeeld bij dieren ook normaal?

erotisi
11 jaar geleden
in: Biologie
Amadea
11 jaar geleden
Van dieren weet ik het niet. Maar je kunt het bij jezelf constateren als je direct na het wakker worden je hand op je buik legt. Dan voel je wat jouw natuurlijke ademhaling is. Echter zodra de stress van de dag toeslaat ga je over op een borstademhaling.

Het beste antwoord

Dit is geen natuurlijke ademhaling. Dit kun je aan zangers en mensen die blaasinstrumenten bespelen vragen. Je moet er een bepaalde techniek voor leren.
Het is de kunst om te leren ademhalen door je middenrif naar onder te drukken.
De normale ademhaling is die door de borstkast naar boven te trekken.
Dit wil niet zeggen dat je zonder deze techniek niet via het middenrif kunt ademen.
Af en toe zul je dat wel doen en soms in combinatie met de borstademhaling.
De reden dat zangers en mensen die blaasinstrumenten bespelen, deze buikademhaling gebruiken is, omdat je meer controle hebt over je middenrif dan over je borstkas. Bij de borstademhaling ga je schokkend de lucht nar buiten brengen, vooral wanneer men vermoeid is, terwijl je bij een buikademhaling je middenrif zeer gelijkmatig naar boven kunt brengen waardoor je een zeer gelijkmatige luchtstroom krijgt, wat de klank ten goede komt.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Weet het niet zeker. Maar je cellen worden wel veel beter gevoedt. Omdat je longen beter vullen. Als een ballon. Ik let er afentoe op als ik het fout doe en dan let ik er niet meer op. dan wordt het natuurlijker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet dat als je erg moe bent of je erg ontspannen voelt dat je naar je buik gaat ademen.