Welk deel van het hart is het sterkst? waarom is deze sterker dan alle andere onderdelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
12.7K

Antwoorden (1)

De linkerhartkamer want die pompt het bloed het hele lichaam in, en is net iets sterker dan de rechterhartkamer. Maar algemeen is het antwoord: de hartkamers.

De boezems pompen het bloed alleen de kamers in.

Toegevoegd na 1 minuut:
"De linkerkamer - de holte rechtsonder op het plaatje - trekt veel krachtiger samen dan de rechterkamer. Zijn spierwand is dan ook dikker. Logisch, want de linkerkamer pompt bloed door het hele lichaam."
http://www.natuurinformatie.nl/nnm.dossiers/natuurdatabase.nl/i002083.html#Linkerkamer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die wegen zitten pas aan het eind van de aorta viri! Het bloed moet dus een veel langere weg afleggen door de slagader als het naar het lichaam gaat dan als het naar de longen gaat.