Zou je met behulp van een scan in je hersenen kunnen kijken wat voor een info er is opgeslagen zodat er geen examens meer hoeven worden afgenomen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (7)

Grappig. Nee, zover zijn we nog niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Datis nu onmogelijk omdat we niet genoeg weten van het functioneren van de hersenen.

Hoogstwaarschijnlijk wordt dat de komende decennia ook niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig niet! Dan wordt het wel erg makkelijk voor alle instanties om de burger te controleren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
capthavoc
14 jaar geleden
inderdaad niet alleen kennis zo bekend worden maar ook je prive gedachten
gelukkig niet!
Daar gaat je privacy!
Dat zal waarschijnlijk ook nooit zover komen, omdat mensen niet graag hun gedachten laten lezen. En daarom zal het ook nooit op grote schaal worden toegepast op het moment dat het wel kan.

Toegevoegd na 17 minuten:
en anders zou het ook niet veel langer duren voordat ze er ook in kunnen schrijven, schrijven ze toch je beroep in je geheugen weg? ben je ook klaar :p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de consequentie weet dan geloof ik niet dat je het nog zou willen.
Ze zien dan namelijk ook wat je nog meer opgeslagen hebt, zoals je bank-pas-nummer.!
Maar helaas het is nog niet zo ver.
bovendien kun je met een examen nog een beetje geluk hebben en dan niet.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat gaat niet, want de kennis die je hebt, moet ook vrij naar boven komen op commando... In de toekomst kan dat natuurlijk wel, dan is er een bio-koppeling een interface waar je modules op aan kunt sluiten, dan ga je op vacantie en dan kom je aan de chinese grens en daar krijg je dan een chinese taalmodule en je praat gewoon verder in het chinees... Waarom kan dat niet, het is toch gewoon een koppeling, een interface... En de toekomst is erg vindingrijk hoor...

Maar dat is er nog niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dit een babylonische chip? Of ben je van God los? Begrijp nu al vaak weinig van je antwoorden! Laat staan in het Chinees of in het ergste geval in het Sanskriet.
Wanneer je een foto maakt van je computer, heb je dan ook de kennis afgemeten die in die computer zijn opgeslagen?

Wellicht een kromme vergelijking, maar zo beschouwd is het antwoord voor de hand liggend, nietwaar?