Wat voor rood spinnetje is dit?

Of is het geen spinnetje?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1.3K
Amadea
11 jaar geleden
Waar en in welk seizoen is de foto gemaakt? En hoe groot ongeveer is het beestje?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
...eh...een half jaar geleden ongeveer.
Hij is niet groter dan een speldenknop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waar is de foto gemaakt? is dat blauwe ijs?

Antwoorden (1)

Misschien is het een mijt, de: Fluweelmijt.

De fluweelmijt wordt ongeveer 2-5 millimeter lang maar is eenvoudig te herkennen aan de knalrode kleur en de fluweelachtige beharing. Hierdoor doet de mijt denken aan de rode watermijt, die echter in het water leeft, geen beharing heeft en ook geen directe familie is. De fluweelmijt heeft vier paar poten, het voorste paar is langer en dient als antennes, want mijten hebben deze niet. De grote monddelen doen met enige fantasie ook denken aan poten maar deze dienen als grijporgaan. De mijt is zelf niet parasitair zoals veel andere soorten mijten, maar leeft van kleine diertjes als andere mijten en springstaartjes die worden gegrepen en leeggezogen. De larven zijn echter parasitisch op verschillende soorten warm- en koudbloedige dieren.

Meer informatie over mijten? Bron 2.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bekijk ook eens bron 3.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is geen mijt want die zijn kleiner
maar het kan een spin zijn van een tropisch(eiland)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk niet dat spinnen van een tropisch eiland hier komen in het koude Nederland.