Als je het over zeevissen hebt:constant. Vissen drinken door hun bek en kieuwen te openen. Het zout wordt uitgescheiden door speciale cellen in de kieuwen. Dat betekent dat het water in de vis minder zout is dan water in de zee. Maar dat kan niet in de natuur. Een proces dat osmose heet, probeert dat in balans te brengen, want het moet overal even zout zijn. Daarom stroomt water (zonder zout) door de huid van de vis de zee in. Dat maakt het dier zouter. Een zeevis verliest dus constant water door zijn huid. Als hij niet zou drinken, dan droogt hij uit. Plassen doet hij amper. Bij zoetwatervissen is dat andersom. Hun zwemwater is minder zout dan hun lichaam, zodat altijd water door hun huid naar binnen dringt. Met als gevolg dat de dieren amper drinken en veel plassen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi volledig antwoord.+1

Andere antwoorden (4)

Ja, het gaat eigenlijk vanzelf bij het happen naar prooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, die drinken ook, alles wat leeft heeft water nodig... Alles...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker, klik maar eens op onderstaande link..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, ik zie soms dat mijn vissen wel drinken. Het lijkt gewoon of als ze aan drinken zijn. Dus wat mij betreft drinken vissen ook wel eens...