welk dier heeft het beste geheugen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
2.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien een van de dieren met het grootste brein

Antwoorden (3)

de chimpansee is het slimste dier. Het is tevens een aanverwant van de mens. Maar in de bron vind je de top 10
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het 'slimste' dier, is een beetje algemeen.
Het gaat hier specifiek om het geheugen.
Volgens mij hebben kraaiachtigen al een beter geheugen dan chimpanees trouwens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan het tegen elkaar afzetten in mijn ogen. Geheugen is namelijk relatief en niet echt meetbaar.
Reddie
11 jaar geleden
De vraag ging over geheugen. Dat is iets heel anders dan slimheid.
Olifant natuurlijk, die vergeet nooit iets en word heel oud!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat ze dat in tekenfilms zeggen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lezen loont, daphne91, bijvoorbeeld in de bron van michielkopp: ' En hoewel Dombo verzonnen was, is bijvoorbeeld het spreekwoord “Een geheugen als een olifant hebben” dat niet. Olifanten hebben namelijk daadwerkelijk een uitstekend geheugen.'
De mens. Van alle diersoorten op deze planeet is de mens het beste in staat om informatie in de hersenen te categoriseren en terug op te halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kan de mens ook duizenden zaadjes verstoppen en dan precies onthouden waar hij die allemaal heeft gelaten zoals sommige vogels?
Frimu2
11 jaar geleden
Ja sterker nog de mens is zo slim dat ie alle zaadjes in 1 zak doet en ze dus allemaal terug kan vinden, en bovendien is een mens in staat een verstopte zak na 50 jaar nog terug vinden......Zie ik een vogel nog niet doen. Echter vind ik nog steeds de definitie van Mens = geen Dier.