Waarom worden zoveel dieren doodgereden? Je zou toch zeggen dat katten snel en slim genoeg zijn om niet onder een auto te springen

een haas rent immers ook weg voor een vos waarom niet voor een auto dan?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie
4.2K

Antwoorden (7)

Uit ervaring kan ik mededelen (sorry kattenliefhebbers) dat katten misschien wel snel, maar zeker niet slim genoeg zijn om niet onder mijn auto te springen. Misschien zijn ze wel suicidaal omdat ze geen echte whiskas krijgen van hun baasje.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Blijkbaar is een auto toch net wat sneller in sommige gevallen..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat de meeste auto's harder rijden dan een vos kan rennen. Veel dieren zien/horen de auto's niet eens aankomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
vooral katten kunnen de snelheid van een naderende auto niet inschatten. Het gebeurd maar al te vaak dat een kat niet echt overreden wordt maar tegen de zijkant van een wiel knalt, versuft blijft liggen en pas door de volgende auto wordt overreden.

Met hazen en konijnen is het wat anders, zij zijn wel snel genoeg maar zodra ze in het licht van de koplampen komen stoppen ze wonderwel, en dan is het een kweste van adem inhouden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien komt het doordat de dieren verrast worden door de snelheid van de auto? Of omdat ze schrikken van de felle lampen en verstijfd raken of een moment twijfelen wat te doen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op de snelweg heel even je lichten uit, kan een beest redden.
Mijn poes is voor mijn ogen doodgereden door een auto die kroop!
Ze snappen het niet, want als het ding stilstaat schuilen ze er onder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien komt het doordat een auto gewoon vaak hard rijdt en hard is als deze in aanraking komt met een kat?