Rokersvraag: Waarom word je 'high' van je 'eerste' sigaret als je een tijdje (pak weg een dag) niet hebt gerookt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
5.6K

Antwoorden (2)

Omdat het lichaam al aan het ontwennen is
De nicotine was al zo goed als uit je lichaam
Pak je dan een sigaret reageert je lichaam daar heftig op
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gevoel van 'high' wordt veroorzaakt door afwezigheid van zuurstof en aanwezigheid van koolstofmono-oxide in de rook. Dit gas bindt beter aan de hemoglobine in je bloed dan zuurstof. Je bloed wordt dus zuurstofarm. Hierdoor krijgen ook je hersenen te weinig zuurstof. De eerste symptomen van deze lichte hypoxie zijn lichte duizeligheid en euforie. Dit ervaar je als 'high'.