Vraag over bloedzuigers

Ik was in oktober in een regenwoud en trof op een gegeven moment enkele bloedzuigers aan op mijn been. Ik heb nu nog steeds wat bultjes die continu jeuken. Niet heel erg, maar toch wel een beetje vervelend. Mijn vraag is: Is het normaal dat ik zo lang last heb hiervan? Gaat het vanzelf over?

Toegevoegd na 24 minuten:
Toevoeging:

Ik snap niet dat mensen op deze vraag allemaal antwoorden: Ga naar je huisarts. Los van het feit of het wel of geen goede tip is. Het is geen antwoord op mijn vraag.

Als iemand vraagt: Hoe programmeer ik dit en dat in C++ en je weet het niet, wat doe je dan? Dan laat je de vraag schieten omdat je weet dat een andere beantwoorder wellicht wel verstand heeft van programmeren in C++.
Je zegt dan niet: ga naar een C++ programmeur.

Zoals ik al in een reactie schreef: Ik antwoord ook niet:
- Ga naar de VVV
- Vraag het een IT-specialist
- Bel het KNMI
etc...

Net als bij de vraag waarbij je hoopt dat iemand verstand heeft van C++, hoop ik hier dat iemand verstand heeft van dit onderwerp zonder mij naar een specialist door te verwijzen.

Overigens begrijp ik heus wel dat jullie het goed bedoelen hoor!

Toegevoegd na 54 minuten:
Nog een toevoeging:

Als je geen dokter bent of bioloog of wat dan ook, dan kun je me ook met de volgende informatie helpen:

Heb je zelf ooit bloedzuigers gehad op je lichaam? En zo ja, hoe lang had jij er daarna nog last van?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
5.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe hebben ze die bij jou verwijderd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ze zelf verwijderd. Ik heb ze niet in het water opgelopen, die schijnen moeilijk verwijderbaar te zijn, maar aan land. Ik kon ze vrij makkelijk verwijderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik had die uit het water, maar durfde het ook echt niet zelf.
Vind het echt knap dat je dat zelf durfde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weinig keus. Ik zat midden in de jungle en wilde toch graag van ze af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik begrijp het helemaal..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik krijg de kriebels als ik er een zou hebben

Antwoorden (7)

misschien is het wel heel verstandig even naar de huisarts te gaan en zeker omdat je in het buitenland bent geweest
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, bedankt voor de tip, maar het beantwoord mijn vraag niet echt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat klopt maar ik denk dat de huisarts er beter een oordeel over kan geven dan de mensen hier
want je kunt het hem ook even laten zien
maar je moet zelf weten
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik sluit me aan bij het antwoord van werk. Ga naar de huisarts. Die kan kijken of die bloedzuigers jou misschien met iets hebben geïnfecteerd. Laat het aan de huisarts zien, vertel hem wanneer dit is gebeurd, en vraag hem om vooral *niets* voor te schrijven wanneer de klachten naar verwachting vanzelf zullen verdwijnen. Dus alleen iets voorschrijven wanneer je lichaam dit niet zelf kan oplossen. Bij mijn huisarts werkt dat altijd prima.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom komt iedereen toch met zulk soort vragen meteen met de 'tip' om naar de huisarts te gaan.
Je mag aannemen dat de vragensteller daar zelf wel wijs genoeg voor is.
Een antwoord op de vraag zou beter zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ha die toet
geef jij hem dan eens een antwoord waar hij echt iets mee kan
hij zal toch ook wel snappen dat wij hier moeilijk een antwoord op kunnen geven dus geef je hem advies
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nogmaals: ik wil graag van iemand weten die er wél verstand van heeft, of dit normaal is en of dit vanzelf overgaat. Er zijn veel experts op goeievraag.nl, dus ik hoop op een antwoord van iemand met ervaring. Ik schrijf bij andere vragen toch ook niet:
- bel een loodgieter
- vraag het een IT-expert
- bel het KNMI
- ga naar de VVV
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een huisarts heeft er verstand van
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en een IT-expert van IT-zaken.
Je begrijpt mijn punt niet helemaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toet, ik lees jouw reactie nu pas. Fijn dat jij me wel begrijpt! Zie ook mijn toevoeging aan de vraag die ik net geschreven heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij zit tog midden in de jungle
Ieder dier wat je parasiteerd kan de oorzaak zijn van een jeukende plek of bultjes je kunt met de bloedzuigers ook nog andere parasiten opgelopen hebben dus zul je toch naar een arts toe moeten om het te laten controleren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht een allergische reactie, ga er even mee naar de dokter. Bloedtest en klaar is kees!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ze ook een keer gehad op mijn voet, ben toen direct naar de 'eerste hulp' gegaan en die hebben em toen verwijderd met zout.
Daarna heb ik er geen last meer van gehad, ik zou toch even naar de huisarts gaan als ik jou was.

Toegevoegd na 3 minuten:
Normaal gesproken moet je geen last meer hebben, als ze zijn verwijderd.

Toegevoegd na 7 minuten:
www.beesies.nl/animals/bloedzuiger.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt. Ik heb ze overigens zelf ter plekke verwijderd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik las net op deze site om er anti jeukmiddel op te doen, maar niks over hoe lang het kan blijven jeuken. Helaas :-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat durfde ik dus echt niet he, erg knap dat je ze zelf hebt verwijderd. Ik vond het echt heel eng... Maar ik het de eerste hulp gelukkig erg dichtbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat anti-jeukmiddel hoeft van mij niet. De jeuk is niet zo erg. Ik heb er bijna geen last van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig dan maar, ik hoop wel voor je dat het gauw weer helemaal beter wordt.
Als je een bepaalde allergie hebt opgelopen, zoals ook Lotus denkt, zou je best eens proberen met er een antihistaminezalf op te smeren. Het is m.i. niet schadelijk (wordt ook gebruikt voor muggebeten). Krijg je hiermee verlichting, dan ben je op goede weg!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoi, toen ik in maleisie was heb ik drie bloedzuigers op mijn been gehad. Het bloedde flink lang na, en jeuk heb ik nog wel even gehad. Ik heb eigenlijk 3 kleine ronde rode wondjes overgehouden. Lijken ronde littekentjes. Met 3 puntjes erin. Dit is nooit weggegaan. Maar last heb ik er niet van. Ziet er alleen een beetje vreemd uit.

Toegevoegd na 41 minuten:
Ik heb ze in de jungle in maleisie aan land opgelopen. En dat is inmiddels ruim 24 jaar geleden, en nog steeds zichtbaar. Er zaten er belachelijk veel !

Toegevoegd na 1 dag:
Nog even dit, de wond bloed meestal zo lang dat een besmetting met iets bijna onmogelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee het is niet normaal dat je hier zolang last van heb !
En nee het gaat niet vanzelf over !
Dus even naar de dokter .