kunnen apen en andere dieren autisme, syndroom van Down hebben?

of komt deze neurologische en genetische situatie enkel bij mensen voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

over syndroom van down kunnen we kort zijn:

http://www.goeievraag.nl/vraag/mensen-kennen-down-syndroom-mongooltjes.38172#229490

Toegevoegd na 12 minuten:
wat betreft autisme:

autisme is een perceptie-stoornis waarbij de autist minder overzicht en begrip heeft van -vooral- sociale gebeurtenissen... (even voor de auti-vrienden onder ons: dit is natuurlijk maar een heel klein stukje, want het gaat hier eigenlijk niet over wat autisme is natuurlijk)
omdat dieren iet op een mensenmanier comuniceren kun je dus nooit weten of een dier autistisch is en dat is ook helemaal niet belangrijk om te weten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hi, ik was er al naar op zoek. Je bent me voor +1

Andere antwoorden (2)

Nee dat kan niet je weten, want dieren communiceren niet als mensen... Dus dan kun je dat nooit weten... En het syndroom van Down is op het 21ste chromosoom is er een trisomie... En het komt wel eens bij apen voor maar bij andere dieren is er niets van bekend...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook al zouden ze het hebben dan is het vaststellen hiervan een moeilijke zaak.
Dus ik geloof niet dat hier enige kennis over bestaat.