Mijn katers sproeien , maar nu heb ik al een paar keer gezien dat mijn poes dat ook doet , is zij raar of is het normaal dat ook vrouwtjes sproeien?

geen extra uitleg nodig

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1K

Het beste antwoord

ook poezen sproeien, zij het in mindere mate dan katten.
voor ongecastreerde katten is sproeien een normale gang van zaken.
zijn je katten nog niet gecastreerd, dan zou ik dat heel snel doen; hoe langer ze sproeien, hoe moeilijker het weer af te leren is.

maak de sproeiplekken goed schoon met biotex groen en vervolgens met schoonmaakazijn, of gebruik urine-off.

bedenk verder dat gecastreerde katten meestal sproeien vanuit stress en onzekerheid.
feliway en zylkene kunnen helpen (feliway geeft een geur af die voor de kat geruststellend is, en zylkene is een voedingssupplement voor angstige en gestresste katten).
dit is echter dweilen met de kraan open, als je niet onderzoekt waar de stress vandaan komt, en die oorzaak probeert aan te pakken.
succes!
Rieneke1
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja vrouwtjes kunnen er ook wat van .
Alleen misschien niet allemaal maar die van jou schijnbaar wel.
Ik heb er nog geen last van maar het zijn nog kittens.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik wist echt niet beter dan dat alleen mannetjes dat deden, vind t zo vreemd......... en ook jammer,ze doet t in huis :(
j5m
11 jaar geleden
Je zou eens feliway kunnen proberen dat maakt ze rustiger.
Kun je in het stopcontact steken.
Het kan ook een vorm van dominantie zijn tegen de andere katten.
En stress zou ook een oorzaak kunen zijn.
Je moet wel kijken of het sproeien is of plassen poezen hebben namelijk de neiging als iets heel zacht aanvoelt om daarop te plassen.
Kan een kussen zijn of plaid etc.