Waarom vliegen vogels en wij niet?

Heeft de vogels speciale organen om mee te vliegen?!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
2.3K

Antwoorden (10)

Uuuuuuuuuuuuh... vleugels?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen jammer dat je geen vogel maar een vleermuis (= zoogdier) afbeeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
afbeeldt... my bad
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En zo maken we allemaal foutjes:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze beter?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
(Y)
Omdat evolutie op onder verschillende omstandigheden verschillende resultaten geeft. Als een diersoort zich ontwikkelt in een gebied waar veel profijt kan worden gehaald uit vliegen dan ontwikkelt dat soort zich over de generaties op die manier. Het sterkste soort (het best in zijn omgeving) wordt het grootst of blijft het langst bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vogels hebben ind e evolutie vleugels ontwikkeld. Dat stelt hun in staat om te vliegen.

Wij hebben handen ontwikkeld. Door een opponeerbare duim hebben we de mogelijkheid om efficient gebruik te maken van gereedschappen, wat het voor ons mogelijk maakte een energie rijk dieet op te bouwen. Hierdoor konden onze hersenen groeien, en zijn we slim geworden. En nu kunnen we ook vliegen, maar dan wel met een vliegtuig, helikopter of raket!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, vleugels en hele grote, sterke borstspieren om ze goed te kunnen bewegen.

En lichte, holle doch sterke botten...

En een gestroomlijnde profiel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vogels hebben echt vleugels nodig om in hun levensonderhoud te kunnen voorzien. Wij niet.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ons lichaam is veelste zwaar om te kunnen vliegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat wij ons op deze aarde kunnen vermaken en de vogels in de lucht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat wij auto's hebben om ons te verplaatsen!;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De longen zijn efficient: de lucht wordt er niet in en uitgepompt zoals bij zoogdieren maar ze stroomt in één richting.Vogels zullen op grote hoogte geen zuurstofgebrek krijgen.
De vleugeltjes ook niet vergeten natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen hebben slechts "gevleugelde" uitspraken !! ;)