Kunnen bomen verliefd worden?

Bij ons in de buurt staan twee afzonderlijke bomen die door een dikke tak met elkaar verbonden zijn. Ik heb zoiets nog nooit eerder gezien. Hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Bomen kunnen waarschijnlijk niet verliefd worden. Hiervoor zijn gevoelens nodig en tot noch toe zijn er geen indicaties dat er bij bomen systemen aanwezig zijn die gevoelens kunnen registreren.

Dat ze verbonden zijn.. Kan zijn dat een tak schuurde langs de stam van de ander en dat met verloop van tijd de ene tak in de andere boom gegroeid is; dat de bast om de tak gheen gegroeid is.

Of 2 takken elk van een van de bomen die tegen elkaar aan schuurden en aan elkaar gegroeid zijn. Een fotootje zou helpen uitsluitsel te geven over de oorzaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja.dat kunnen bomen. Ik geloof daar heilig in. Heb het meegemaakt dat 2 bloeiende bomen, toen er een van geveld werd duurde het nog een jaar en die andere was ook naar de knoppen. Dit door Liefdesverdriet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bomen kunnen niet verliefd worden omdat je hiervoor een bewustzijn moet hebben. Dat valt uit de wetenschappelijke verklaring op wikipedia te halen. Een boom krijgt niet een van de kenmerken die een mens of een dier ondervind bij liefde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoiets heet toeval, geen verliefdheid.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor. Sommige bomen en planten gedijen goed in elkaars nabijheid, maar dat heeft met verliefdheid, i.e. gevoelens, helemaal niets te maken.