Waarom zijn sommige virusinfecties van voorbijgaande aard, en raak je andere virussen niet meer kwijt?

ik weet dat retrovirussen zich in je erfelijke materiaal nestelen, maar zijn er nog andere oorzaken?

Rieneke1
14 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Bij een Herpes virus is dat het virus levenslang in het lichaam aanwezig blijft. In een vroeg stadium van de infectie dringt het virus binnen in de zenuwuiteinden op die plaats waar het binnen is gekoemn en verplaatst zich via de geïnfecteerde zenuwen naar de bij die zenuwen behorende zenuwknoop. Daar blijft het virus in een slapende vorm, levenslang aanwezig. Het kan zich daar op ieder moment opnieuw vermenigvuldigen en eventueel ziekteverschijnselen veroorzaken.

Toegevoegd na 24 minuten:
Tegen dit virus is (nog) geen medicijn ontwikkeld, daardoor kom je er ook niet vanaf.