Zijn er andere vogelsoorten dan kippen die vrijwel dagelijks een ei leggen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (2)

Als je de eieren weg blijft halen, dan zullen veel vogels door blijven leggen (om hun legsel compleet te krijgen).
Als je een kip haar gang laat gaan en er is een welwillende haan in de buurt, dan zal ze ook stoppen met leggen als haar legsel compleet is. (D
it kan bij 6 eieren zijn, maar het kunnen er ook 16 zijn).
jc54
11 jaar geleden
Nee, die zijn er niet.
En dat komt, omdat de mens zich er niet mee heeft bemoeid:
Door kruising en selectie is het gelukt om kippen zover te krijgen dat ze het hele jaar eieren kunnen leggen indien aan de voorwaarden voldaan worden zoals goede voeding en voldoende daglengte. Doordat de eieren steeds verwijderd worden en eieren leggen primair gericht is op voortplanting blijft de hen dat doen totdat er voldoende eieren in het nest liggen, wat nooit gebeurd omdat ze steeds worden weggehaald.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, dat wist ik niet.
Goede aanvulling, bedankt!