Wat voor een geluid maakt een bever?

Ik heb gelezen dat bevers erg sociale dieren zijn. Dus ik vroeg me af hoe bevers communiceren. En wat voor een geluiden ze maken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
8.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bibberrrrr?

Het beste antwoord

Bevers zijn sociale dieren dus waarschijnlijk communiceren ze vaak met elkaar. Bij gevaar slaan ze bijvoorbeeld met hun staart op het water om de anderen te waarschuwen. Ze kunnen echter ook naar elkaar roepen en dat klinkt dan zo:

http://www.youtube.com/watch?v=LV8ptd_XU7U
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ahhh dat klinkt schattig! :)

Andere antwoorden (1)

Sociale dieren want...:

- Ze leven in families bestaande uit de ouders, de kinderen van dit jaar en het jaar daarvoor. Een beverpaar krijgt gemiddeld 3 nakomelingen per jaar dus een groepsgrootte van 8 is niet ongebruikelijk.

-Een beverfamilie markeert haar terrein door middel van bergjes modder, vermengd met uitwerpselen en 'castoreum', een geurstof die wordt uitgescheiden door de castor klier. Bevers weten zo waar de grenzen van hun buren lopen

- Verzorging van en spelen en 'praten' met anderen helpt in het versterken van de familiebanden.

Staart: Als er gevaar dringt slaan ze met hun staat op de water. Hierdoor weten andere bevers dat er gevaar is en dat ze snel moet wegrennen.