Ik zoek een experimentele film over zien en geluid, help?

Zou het je opvallen als er plotseling een gorilla door het beeld liep terwijl je een basketbalwedstrijd zat te kijken? 'Ja', zou je zeggen. 'Nee', zegt de wetenschap.

De onzichtbare gorilla is misschien wel het bekendste experiment in de recente historie van de psychologie. Christopher Chabris en Daniel Simons bedachten het en voerden het uit. Terwijl proefpersonen naar een filmpje van twee basketballende teams keken, moesten ze tellen hoe vaak één team de bal overspeelde. Halverwege het filmpje verschijnt er rechts opeens een gorilla in beeld, loopt naar het midden, slaat zich herhaaldelijk op de borst en loopt rechts het beeld weer uit.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze proef heb ik ook gevonden maar wij hebben er in de klas een film over gezien ene die echt 2 uur duurde met ook andere proeven zoals het zicht van een baby en dat die niet van een tafel valt omdat die wel diepte zicht heeft en doorheen die hele film komt ook die aap( maar daar let je dan niet op) je hebt ook nog andere films in deze serie zoals die van geluid en dan heb je film van geluid en komt er heel de tijd een leeuwenbrul in( die je dan ook weer niet hoort) en deze serie zoek ik
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik moest dit soort dingen kijken voor mijn beveiligingsopleiding. Waarneming. Hier heb ik nog zo'n mooie voor je: http://www.youtube.com/watch?v=ubNF9QNEQLA

Het beste antwoord

http://www.youtube.com/watch?v=vJG698U2Mvo

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens gaat het verhaal dat de schepen van de Spanjaarden door de native amerikanen (indianen) niet werden gezien! Ze voeren er gewoon langs met hun kano's. Dit omdat die Indianen zich niet konden voorstellen dat zoiets bestond, zo groot, dat ze het gewoon negeerden en niet zagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bedoel je deze:
The monkey business illusion.