Waarom zit er geen water in je longen nadat je vermoord bent op land?

Als iemand vermoord word in bv zijn woonkamer. Erna wordt diegene in het water gegooid. Waarom zit er dan geen water in diegene zijn longen? Ze kunnen daaraan zien of diegene verdronken is of niet. Maar als diegene het water in gegooid wordt na te zijn vermoord en zijn mond nog open heeft, loopt het water er toch in?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1.8K

Het beste antwoord

Iemand die verdronken is heeft water in zijn longen omdat hij in het water nog probeerde in te ademen.

Iemand die buiten water al dood is heeft geen water in zijn longen. Wordt hij alsnog in het water gegooid, dan komt er geen water in de longen omdat hij niet meer kan proberen adem te halen.

Het water loopt niet zomaar de longen in. Er zit dan nog lucht in de longen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, dan komt het water niet verder dan zijn mond. Je moet echt inademen of slikken om iets binnen te krijgen.
11 jaar geleden
Als je in het water dood gaat, haal je in je doodstrijd adem, alleen krijg je dan water binnen. op het land gewoon lucht, word je daarna in het water gegooid loopt alleen je mond vol en niet je longen