Is af en toe een sigaar roken ongezond?

Natuurlijk weet iedereen dat roken slecht voor je is, maar hoe slecht is het als je +/- 4/5 keer per jaar een sigaar rookt?

Want stress kan ook heel erg ongezond zijn. En als ik op een moment dat ik heel veel stress heb een sigaar rook word ik hierdoor wel minder gestresst.. Dus wat is er dan slechter? een sigaar roken of met stress rond blijven lopen?

En aub niet antwoorden met niet roken is altijd beter, wel graag met onderbouwing dan...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie
9.9K

Het beste antwoord

helemaal niet ,als je maar weet hoe en in welke omstandigheden :rustig, kalm en genietend. Heel veel dokters roken sigaren met mate , één à twee per week maximaal, maar dan Cohiba's.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een sigaar roken is factoriaal slechter dan een sigaret, ook al wordt er niet geinhaleerd: de warmte en dampen van de sigaar maken dat er via de binnenkant van de neus meer en sneller giftige stoffen worden opgenomen...

Zo, dat gezegd hebbende: steek lekker die paar keer per jaar een sigaar op, en neem er vooral een lekkere cognac bij, daar ga je wellicht een maand eerder dood van, maar dat ga je ook van elke dag chocola...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
al het roken is ongezond, het een wat minder dan de ander. Daaronder vallen sigaren pij roken. Gewoon minder ongezond is de juiste omschrijving
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je geeft de reden zelf al in feite.
4/5 keer per jaar een sigaret voor ontstressing is goed, dit is te weinig om schade te doen. Al zal dit ook niet veel ontstressen.

Dit is hetzelfde geval met wiet ( joint ). Dit is naar onderzoeken ongezond bij veelvoudig gebruik, maar om de 2 weken een joint schijnt goed te zijn voor je bloeddruk en andere hart en vaatziektes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Roken is nooit goed, en hoe minder je rookt, hoe beter het is. Maar het is je eigen keus, als jij een sigaar roken heel erg plezierig vindt, moet je het vooral doen. Een glas wijn is ook niet gezond (hoewel sommig onderzoek anders doet vermoeden), maar je mag best een glaasje drinken als je niet meer hoeft te autorijden. Van leven ga je dood, en op sommige manieren sneller dan op andere. Maar geniet er wel van!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat is tegenwoordig nog gezond?