Van welke factoren is het afhankelijk hoeveel je kan tillen?

Voor tillen schijn je niet alleen spieren nodig te hebben, wat nog meer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (3)

Verstandig en weten hoe je iets moet tillen, de beenspieren zijn normaliter de sterkste spieren dus til vanuit je benen en houd de rug recht

Toegevoegd na 2 dagen:
Techniek is uiteraard ook belangrijk zoals de gewichtheffers dat doen, ze tillen vanuit een soort hurkstand komen recht, gooien als het ware het gewicht omhoog en tegelijkertijd duiken ze onder de halter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook de overtuiging, DAT je het kunt tillen, speelt een belangrijke rol. Als je van tevoren al denkt: Dat lukt me nooit, geheid, dat het dan idd niet lukt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De spieren zijn het meest belangrijk, liefst snelle spieren, zodat je het gewicht snelheid kunt geven bij het lichten en je op tijd je lichaam onder het gewicht kunt krijgen. Verder is coordinatie erg belangrijk, het gewicht moet zo hoog mogelijk en precies boven je voeten uitkomen na de opslingerbeweging.