waarom krijg je in een stresssituatie (gevecht oid) tunnelzicht en hoor je alles slechter?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Omdat je nog maar gefixeerd bent op een ding, en dan automatisch alles wat op dat moment niet belangrijk lijkt, uitschakelt
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga mee met Anneliez: Zo heb ik een goed middel gevonden tegen bewegingsziekte,want als ik met de bus weg moet (De Lijn) dan word ik altijd ziek in de bus,tenzij,en nu komt het,tenzij ik ervoor zorg dat het evenwichtsorgaan in mijn oren afgeleid is door een koptelefoon waar Radio uit komt,dan stap ik vrolijk uit de bus omdat ik niet ziek ben.
En in een gevecht kun je idd beter niet afgeleid worden door dingen die verder van je afstaan Khepput,dat is waar,maar ik gaf bij deze al een antwoord op jouw vraag over het waarom dit in de tegenwoordige stresssituaties oa wel goed en voordelig kan zijn,zie mijn koptelefoon tegen bewegingsziekte?