Hoe weet je de P(area) (probability of detection in area surveyed) bij het berekenen van de dichtheid in de formule D=n/AP(area)?

Hoe bereken je de dichtheid van een populatie walvissen wanneer er met een vliegtuig 20km gevlogen wordt over de oceaan. Het vliegtuig is 25 m breed (dat gedeelte is niet te zien gedurende de vlucht). Dus n(number of animals)=50, A (area surveyed)= 4000m2. Hoe weet je dan de P(area) om de dichtheid te kunnen berekenen. Bij de vraag zat wel een grafiek met op de X-as distance from plane en op de Y-as de Probability of detection (max 1.0). (zie afbeelding)
Ik hoop

Toegevoegd na 1 minuut:
dat iemand het antwoord weet, leraren zijn op vakantie en internet kan helaas geen oplossing bieden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Ik zou zeggen dat D = n/A. Maar er is gegeven dat D = n/(A * P(area)) ?

Afijn, de probability over de gehele oppervlakte zou het gemiddelde zijn van de grafiek dat de probability van elke strook geeft, niet waar?

Dan zou je dus krijgen:

P(area) = [ integral g(x)dx evaluated on 0 < x < 2000 ] / 2000 .

Ik heb g(x) niet, dus dat kan ik niet berekenen.

Maar als je P(area) hebt gevonden, dan kan je D uitrekenen.

Dit maak ik eruit op ;) Kan je misschien het originele probleem geven (printscreen ofzo)?

Toegevoegd na 2 minuten:
Hmmm, volgens het volgende artikel
http://www.fs.fed.us/psw/publications/documents/psw_gtr191/Asilomar/pdfs/754-761.pdf
lijkt me echt dat D= n/A?

Toegevoegd na 4 minuten:
Oké... ik denk dat ik het begrijp :P het zit iets anders dan je voorspiegelt ;). Je moet het artikel maar lezen (lees vooral ook even de laatste pagina, zodat je de begrippen goed door hebt).

Als je dan nog vragen hebt naar aanleiding van het artikel, moet je het maar zeggen. Laat even mijn oorspronkelijke antwoord zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wow......