Wat is de definitie van een aap, en hoe maak je het onderscheid met mensen?

Het rechtop lopen? Maar dat doen gorilla's ook? Of de intelligentie? Hoeveel iq moet je dan hebben voor je geen aap meer bent? Of is het de beharing?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1.6K

Antwoorden (2)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Primaten dit is de definitie/omschrijfving van Aap, ik denk dat het onderscheid is dat de mens (ook een primaat) kan denken en zich daar bewust van is en kan handelen naar zijn denken. Ook het praten zoals wij doen, is een verschil/onderscheid.
Verder is het verschil volgens mij het bewustzijn......

Toegevoegd na 1 minuut:
Apen (Simiiformes, ook wel Simiae of Anthropoidea) zijn een infraorde uit de orde der primaten (Primates). Alle primaten die niet tot de infraorde van de apen behoren worden halfapen genoemd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
omschrijfing moet natuurlijk omschrijving zijn, en als aanvulling nog even dit, apen denken ook, handelen ook daarna maar hebben minder bewustzijn om zich verder te ontwikkelen. (bij onderzoek bij een Gorilla zag je dat die leerde praten en emoties te omschrijven. dus die kon met wat hulp van de mens meer menselijk doen maar t blijft toch een Gorilla......... best een goede vraag eigenlijk,nu ik merk dat ik er toch niethelemaal kom met mijn poging tot antwoorden .................. goh ........ nou ja, mischien zit ik er niet eens zo ver naast.
ik heb t geprobeerd..... grts Umria
Eigenlijk zijn wij ook gewoon een aap want we zijn een tak van de mensapen, wat een tak is van de smalneusapen, wat een tak is van de smiiformes: apen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Primaten

Om een antwoord te geven: De mensen, van wie Homo sapiens de enige overlevende soort is, hebben een bekkenstructuur die aan een rechte houding is aangepast. Zij worden gekenmerkt door het gebruik van taal en een hoogontwikkelde capaciteit om het milieu te manipuleren.