Er hangt een tros 'zwermende' bijen in de tuin. Hoe lang blijven ze hangen als ik ze niet weg laat halen?

De imker is er nu bij, maar wat zou de zwerm doen, en wanneer, als ze niet 'geschept' werden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom heb je dat niet gewoon aan de imker gevraagd toen die naast je stond?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ik inmiddels al gedaan, het viel mij op dat je op internet nergens het antwoord op de vraag kunt vinden.

Het beste antwoord

Over het algemeen trekken ze vanzelf weer weg, en gebruiken ze jouw tuin als een soort 'rustplaats'.
We hebben dat enige jaren geleden ook gehad, en toen het maar niet lukte een imker bereid te vinden om het volk op te halen, verdwenen ze na een paar uur weer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, ze zijn 'geschept' en ik hoop dat ze bij de imker een mooi nieuw huis gevonden hebben. Het is inderdaad opvallend hoe rustig ze zijn, helemaal niet agressief of eng.

Andere antwoorden (1)

Dan gingen ze zich permanent vestigen.
Lekker joh, gratis honing.