Van welk dier is deze kaak geweest?

Vindplaats Oesterdam te Zeeland.

Ik denk zelf een hert, of misschien wel een vis met een smalle snuit (als een dolfijn).

Hij lag op het droge, maar er lagen veel schelpen omheen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (2)

Het ziet eruit als een kaak van een paard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mini paardje? ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat is dan inderdaad een mini paardje, de kaak van een paard is naar mijn weten wat groter dan 13 centimeter :)
Vermoedelijk van een schaap. De tanden zijn van een planteneter en herten komen minder voor dan schapen, in Zeeland.