Waarom kan je soms maximaal ademhalen maar heb je soms het gevoel dat er nog meer bij past maar het niet lukt?

Af en toe, als ik bijvoorbeeld aan het sporten ben, kan ik heel diep ademhalen. Dan heb ik het gevoel dat mn longen helemaal gevuld zijn met lucht, als ik een poos later weer ademhaal dan krijg ik niet hetzelfde gevoel dat mijn longen gevuld zijn. Als ik dan meer lucht probeer te inhaleren dan gaat dit niet.
Natuurlijk heb ik mijn lucht ook wel weer uitgeademd in de tussentijd.

Misschien doet het er toe, maar ik rook niet...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Je onderbewust zijn krijgt door dat je je teveel op je ademhaling concentreert en niet op de actie die je uitvoert om tot die ademhaling te komen.