Zijn er vogels die met wat anders dan hun bek een deuntje neerzetten?

Iedere vogel zingt zoals hij gebekt is, wordt beweerd in een mooie zegswijze.
Krekels zijn geen vogels, maar zij zingen met het wrijven van hun vleugels. Dat moet toch ook bestaan bij sommige vogelsoorten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (3)

Een specht... Die klopt er op los...

Toegevoegd na 7 minuten:
Zij het een drumsolo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Bron?
Moet je dit eens zien. Je weet niet wat je ziet, pardon hoort...
AWM
14 jaar geleden
Veel vogels maken diermuziek, hetgeen vaak "zingen" genoemd wordt. Vogels maken geen geluid met het strottenhoofd zoals mensen, maar met behulp van trillende lippen en membranen in de syrinx, het vocale orgaan dat uniek is voor vogels.

Vooral de zangvogels, bijvoorbeeld de nachtegaal, hebben de zang tot een ware kunstvorm en een belangrijk communicatiemiddel ontwikkeld. Bij andere ordes is de 'zang' vaak een eentonige roep zoals bij de koekoek. De orde Passeriformes (zangvogels) is de jongste orde van de vogels die in het midden van het Tertiair ontstaan is. Het is vandaag verreweg de grootste orde met de meeste soorten, variërend van kleine actieve vogeltjes die in boomkruinen leven, zoals de zangers, tot de krassende raaf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nee, hier is goeievraag niet voor.
Niet stukjes Wiki klakkeloos kopiëren die niet ingaan op de vraag. Sorry, -1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij wilt natuurlijk wéér de beste zijn.
En wat betreft klakkeloos overnemen van Wiki, daar kan ik je regelmatig op betrappen! Net of het je eigen antwoord is, maar niet heus natuurlijk!