Waarom zou je minder honger krijgen door het nemen van deze capsules: wat is de werking van de combinatie van de ingrediënten?

De ingrediënten zijn: "LingZhi", "Ebony", "Fox-nut", "Tuckahoe", "Seman Pruni", "Diosoreae", "Wheat Gem" en "Nature Substance".

De bedoeling is dat je 1 capsule voor het ontbijt neemt, en na 3 dagen mag je er 2 capsules van maken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1K
Ritsuka
11 jaar geleden
afslankcapsules? werken niet.
enige manier om op een gezonde manier af te vallen is door gezonder (en vaak iets minder) te gaan eten en meer te gaan bewegen. Als je deze pillen slikt en daarnaast alleen maar junkfood eet, val je misschien wel af, maar ben je echt niet gezond bezig. Bespaar je het geld, breng de capsules terug naar de winkel en koop van dat geld gezonde en volwaardige voeding.
Ritsuka
11 jaar geleden
Less CRAP, more FOOD: http://bitsofwisdom.org/wp-content/uploads/2012/01/imageseat-less-crap.jpg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De dieëtist heeft me ooit verteld 3 maaltijden, en 2 tussendoortjes te eten. Ik heb toen (zo'n 4 jaar geleden) mijn eetpatroon gewijzigd, ben gaan eten zoals zij mij adviseerde. Gezond eten doe ik al, maar nu wil ik gaan minderen, omdat ik wil afvallen. Ik wil het niet zó graag, dat ik de sportschool inga, maar zou wel een tijdje willen honger lijden, tot ik gewend ben aan minder eten. ;)
Ritsuka
11 jaar geleden
honger is een teken van je lichaam dat je voedingsstoffen te kort komt. Als je dat negeert, verstoor je uiteindelijk je stofwisseling en hongergevoel en val je waarschijnlijk helemaal niet meer af.
Ritsuka
11 jaar geleden
het is vaak beter om je eetschema goed onder de loep te nemen, en de ongezonde dingen te vervangen door gezondere alternatieven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar 6 sneedjes brood op een dag, wat een gewoonte is geworden, lijkt me (nu ik er ècht over ben gaan nadenken) veel ste veel. Ik ben 17 jaar.
Ritsuka
11 jaar geleden
wat eet je verder op een dag dan, behalve brood?
wat je kunt is je brood vervangen door andere dingen. Neem bijvoorbeeld bij de lunch een goedgevulde salade mee. Sla, kip, zongedroogde tomaatjes, pijnboompitjes, tonijn, je kunt er vanalles ingooien naar keuze.
Of neem als tussendoortje eens een gekookt ei of een handjevol ongezouten nootjes. Zo bouw je je brood af, maar hoef je absoluut geen honger te lijden.
Groente kun je bijna onbeperkt eten, dus neem gerust eens wat knabbelgroente als wortels, tomaatjes, komkommer etc mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zes sneden brood is prima, daar word je echt niet dik van, ze vullen goed en je blijft lang verzadigd. Beleg ze verstandig en je hongergevoel is weg, voor minder kosten dan die pillen. Volkorenbrood eten, krijg je die wheat germ al gratis binnen ;-)
Ritsuka
11 jaar geleden
6 sneden brood valt inderdaad best mee, ik weet niet wat je lengte en gewicht is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet dat ik te zwaar ben, ben al van kleins af aan te zwaar. Toen was ik echt een bol rond propje :p maar nu is het gelukkig mooi verdeeld. Ik ben afgevallen toen ik m'n eetpatroon had aangepast, maar daarna kwam er niks meer bij, ging er ook niks meer af. Ik heb astma, bronchites, en hyperfentilatie; ik vind sporten echt vreselijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geloof het of niet: door sporten krijg je vaak juist minder last van die klachten. Je kunt ook eens informeren naar aangepast sporten bij jou in de omgeving.
En zeker als je astmatische klachten hebt, waarbij meestal een soort overgevoeligheid een rol speelt, zou ik niet zomaar spullen gaan slikken waarvan je niet eens weet wat het doet (alleen wel dat het niet doet wat je zou willen).
Ritsuka
11 jaar geleden
Vind je elke sport op de hele wereld vreseliijk? Er is vast wel iets dat je kunt doen of wat je leuk vind. Er zijn ook sportscholen met begeleiding voor chronisch zieke mensen, die kunnen je adviseren. en je mag ook wel gigantisch trots op jezelf zijn met wat je al bereikt hebt tot nu toe, toppie!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb de contra-indicaties en interacties opgezocht. Ik heb zo'n hekel aan sporten, krijg mezelf niet gemotiveerd. Het enige wat 'k regelmatig doe is wandelen, niet slenteren maar echt doorlopen. Rennen houd ik niet vol.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Da's een goeie vraag, Ritsuka. Ik vond zwemmen altijd leuk, maar heb het lang niet gedaan. Er is geen vrouwenzwemmen meer in Den Haag :(. Ik kan gaan fysiofitnessen, maar dat red ik niet omdat ik tot laat op school zit. Betwijfel of ik wèl zou gaan, als ik gewoon vrij was op die momenten.. Dankjewel! :)
Ritsuka
11 jaar geleden
Regelmatig wandelen is ook al goed :)
En kun je wat met de tips die ik hierboven gaf? Meer groente, fruit en eiwitten in je dagelijkse eten toevoegen kan helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel voor de tips. Ik eet zoals mijn dieëtist "gezond" vindt: 3 maaltijden, 2 a 3x een tussendoortje (2 stuks fruit/liga sultana), 2 ons groente, 6 sneedjes brood.. Daar val ik niet meer van af, ik eet al een paar jaar zo..
Ritsuka
11 jaar geleden
Je lichaam is hieraan gewend, daarom val je niet meer af. Je moet je lichaam weer uitdagen, door meer te bewegen, beter op je porties te letten etc.
Niet jezelf uithongeren, een vermindering van 300-500 kcal kan al veel verschil maken.
Ritsuka
11 jaar geleden
Liga en sultana zit niet veel in trouwens, vooral suiker en loze kcal. Eet in plaats daarvan eens 1 van de snacks die ik noemde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga ik doen, een zelfgemaakte salade is altijd lekker. Dankjewel voor je tips! =D
Ritsuka
11 jaar geleden
doe ik nu ook altijd, tupperware bakje mee :)
probeer altijd een eiwitbron toe te voegen, kip, tonijn, gekookt ei, bakje (griekse) yoghurt ernaast. voor de rest kun je eindeloos varieren met ingredienten erin doen.
Ik verwerk vaak de restjes van de avond ervoor erin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De restjes van de avond ervoor erin verwerken: goeie tip!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier een mooi filmpje over wat je het allerbeste kunt doen om vriendjes te worden met je eigen lijf: http://www.youtube.com/watch?v=aUaInS6HIGo
Ritsuka
11 jaar geleden
dat filmpje ken ik, die is goed :)

Het beste antwoord

Net als bij sommige kruidentheesoorten kan dit mengsel kruiden (en paddestoelen en zaden) je hongergevoel wel iets verminderen maar of het substantieel scheelt is de vraag. Je kunt je hongergevoel beter beïnvloeden door de keuze van je voedingsmiddelen. Eet geen dingen die de honger niet stillen, zoals koekjes, chips, rijstwafels, zoetigheid, witbrood etc. Volkorenbrood, eieren, vlees, vis en noten doen dat bijvoorbeeld stukken beter. Die beter verzadigende dingen worden vaak afgeraden als je op je gewicht moet letten maar ondanks dat ze gemiddeld wat meer calorieën bevatten heb je toch veel minder de automatische neiging om ervan door te eten. Eet ook rustig wat fruit maar ook het laten staan van frisdranken en vruchtensappen is het eerste verdiend als je op de kilo's moet letten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord!

Andere antwoorden (1)

Het is gewoon dat dit je eetlust verminderd, net zoals bijvoorbeeld ritalin en dexamfetamine bij adhd. Dexamfetamine gebruikte men vroeger soms als afslankmiddel, maar dat is nu verboden.
Niet van die troep nemen! Ga sporten en eet gezond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord! Ik eet wel gezond, maar ik vind sporten echt vreselijk. Ik dacht: als je 30 bent, moet je gaan minderen, hoeveel kwaad kan het als ik nu al ga minderen? Heel zwak, ik weet het.. :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus, matteo, ik zie er ook niets in.