Iemand vertelde me dat je kunt laten nagaan via DNA of je nazaat bent van Karel de Grote. Bestaat er nog wel DNA-matriaal van hem?

We zijn met miljoenen anderen mogelijk nazaat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Karel de Grote is begraven in de Dom in Aken.
In de vorige eeuw waren zijn botten nog intact.
Of daarin nog DNA aanwezig is zou een deskundige op dat gebied moeten beantwoorden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Karel_de_Grote
Het lichaam van Karel de Grote is al enige malen gezien, doordat de sarcofaag en zijn latere grafkist enkele malen werden geopend. Voor de eerste maal gebeurde dat in 1166. Toen werd de talisman van Karel de Grote gevonden.[12] In de tijd van Keizer Otto III werd het gerucht verspreid dat Karel geheel ongeschonden, in vol ornaat, bedekt door een sluier en zittend op zijn troon was aangetroffen. In werkelijkheid lag het skelet in een hergebruikte Romeinse sarcofaag. De botten waren ook in de 20e eeuw nog intact.