Kan een Griekse landschildpad in gevangenschap (mooier kan ik het niet maken) een band opbouwen (herkenning) met z'n eigenaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (2)

dat kan zeker! hij gaat je op den duur herkennen. Mijn oma heeft een zo'n schildpad rondhuppelen in de tuin en hij komt altijd even te voorschijn als ze in de tuin rondloopt. Dit doet hij ook bij mij, maar bij mij vooral omdat ik hem altijd te eten geef... maar met mijn oma heeft hij zeker een band opgebouwd. Hoelang dit duurt durf ik niet te zeggen want mijn oma heeft hem toch al 40 jaar daar rondhuppelen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat leuk zeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...Misschien ziet de schildpad oma wel als een aantrekkelijk jong blaadje...
Hij zal degene die hem voert; watergeeft en af en toe iets lekkers geeft herkennen. Van een band is echter geen sprake.
Die van mij komt aangerend als ik met z'n eten aan kom zetten. Maar ik denk dat hij dat bij een ander ook zou doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
xilu
12 jaar geleden
dan is dat bij mijn oma en haar schildpad denk ik een speciaal geval haha. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
40 jaar is wel er lang. Dan zou er toch sprake van hechting kunnen zijn :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of de schildpad weet na 40 jaar dat oma de persoon is die hem zo'n lekker bak voer komt brengen en het daarom iemand is die erg prettig is. wellicht als je het dier truckjes kan leren dat je kan spreken over een zeker mate van intelligentie waaruit je uit op zou kunne maken dat de schildpad wel degelijk een andere link kan leggen dan 'oma-voer' en zich kan hechten? hiervoor lijkt me toch een bepaalde vorm van interactie noodzakelijk die verder gaat dan de overlevingsdrang of pure herkenning/associatie met oma :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer dat dit een reactie is. Anders zou ik je plussen :-)