Is er grote kans bij een operatie aan je knie (waarbij ze je knieschijf verplaatsen) dat je lijst krijgt van je kraakbeen?

Of is het maar als waarschuwing, dat het maar bij enkele gebeurt dat je er veel last van gaat krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Ik neem even aan dat je dezelfde operatie krijgt als die ik in maart gehad heb. Een patella luxatie, dus dat ze de pees onder je knie verplaatsen en daarna opnieuw met pinnen vastzetten.

Ik weet niet waarom ze dit bij jou gaan doen, maar bij mij stond mijn knieschijf te hoog..

Ik heb geen last van mijn kraakbeen, maar ik ben nog druk bezig met revalideren..

Daarnaast ben ik hier verder ook niet voor gewaarschuwd ofzo door mijn arts.

Misschien een betere site voor je om meer lotgenoten info te krijgen:

http://www.knie.nl/lotgenoten/default.asp

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens, ik ben wel gewaarschuwd dat de klachten ook erger konden worden. Maar dat is een risico dat overal aan hangt in mijn opini. :)

Ik vond 75% kans op beterschap een goede mogelijkheid tegenover een leven vol met pijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou bij mij is het zo dat mijn knieschijf uit de kom kan schieten als ik een onverwachte beweging maak. Mijn rechter knieschijf moet meer naar links omdat daar een gootje ligt waar mijn knieschijf in kan liggen.. Ik hoop dat ik geen last ga krijgen want nu heb ik helemaal geen last, ik kan alleen niet meer sporten en bv met mn hond stoeien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat ik het zo zeggen, helemaal pijnloos is het niet. En het revalideren moet je niet onderschatten :). Maar, je moet voor jezelf afwegen wat voor jou beter is, niet meer kunnen sporten de rest van je leven of het risico van de operatie aangaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja en dat blijft een hele moeilijke