Wat is het oudste zoogdier ooit en het oudste zoogdier in leven?

Met oudste zoogdier bedoel ik niet welke soort zoogdier er het langst op aarde rondloopt, maar welk individueel zoogdier het oudst is (geworden).

Toegevoegd na 10 minuten:
http://www.alletop10lijstjes.nl/de-10-dieren-die-het-langste-leven/ nummer 7: langst levende zoogdier.

Toegevoegd na 13 minuten:
Die mossel van daanieyel is nog ouder. Nu nog de oudste ooit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een mossel is geen zoogdier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet ik, kwam ik later pas achter (nadat ik het had bewerkt).
Het enige wat ik nu nog zoek is het oudste zoogdier ooit (of wat wij in ieder geval hebben gekend).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
was dat niet die schildpad van Darwin? zoiets dacht ik ooit gehoord te hebben.

Het beste antwoord

Dan zal je vast in de richting van een walvis moeten zoeken. Die worden wel dik 180 als het niet meer is.

Toegevoegd na 45 seconden:
Wow....200 dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oudste ooit is natuurlijk lastig op te zoeken, aangezien we er nog niet zo lang op letten, zeker als je het vergelijkt met hoe lang zoogdieren er al zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zult 't dan ook met de gegevens moeten doen voor zover ze bekend zijn. Misschien waren er daarvoor wel oudere exemplaren, misschien niet.