Hoe komt het dat okselhaar en schaamhaar niet net zo lang wordt als je hoofdhaar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
8.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha, ik weet het antwoord helaas niet, maar vind het wel een grappige vraag!

Het beste antwoord

Omdat het een ander haartype is. Het is dikker en genetisch bepaald dat niet langer wordt dan een bepaalde lengte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Het kan wel net zo lang worden, maar het haar valt eerder uit en krijgt dus niet de tijd om lang te groeien.
14 jaar geleden
Okselhaar en schaamhaar hebben een andere structuur dan hoofdhaar. Ze zijn brozer en vallen sneller uit. Het lichaam zorgt zelf voor vervanging zodat de plekken goed beschermd blijven. Als je daar prijs op stelt natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Wetering;

Dat is om te voorkomen dat je steeds grotere maten onderbroeken en t-shirts zou moeten kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een haar heeft een cyclus, welke bestaat uit drie fasen. De eerste fase is de anagene of groeiende fase. Deze fase kan variëren van een maand (wenkbrauwen) tot wel 12 jaar (hoofd­huid), afhankelijk van de locatie. Het verschil in levensduur verklaart direct het verschil in lengte op de verschillende gebieden op het lichaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al onze haren blijven groeien totdat ze op een bepaalde lengte uitvallen. Hoe snel ze moeten groeien en wanneer ze moeten uitvallen staat in ons DNA geschreven en is enigszins beïnvloedbaar door hormonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ik het de kans niet geef om lang te groeien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anders gaan we er straks allemaal zo uitzien:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er komt geen vocht in.
Daarom groeien ze heel langzaam..!!!