Als ik het me goed herinner van het vlinderkwartet uit mijn kindertijd, is het de 'gehakkelde aurelia'. Wat een byzondere vlinder - nooit gedacht hem ooit buiten dat kwartetspel op een foto te zien!!!

Toegevoegd na 16 minuten:
Heb voor de gein nog even zitten googlelen, en door die witte 'C' op z'n vleugel ben ik er nu zeker van, dat 't 'um is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De eikebladvlinder?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
duidelijk die C
en in de herfst zijn veel vlinders vaal en rafeliger dan 's zomers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo Mathilde, bedankt voor je reactie. Het is inderdaad wel de gehakkelde Aurelia. Mede dank zij die C . Maar de foto is al in juli genomen, dus niet in de herfst, maar niemand kon mij eerder vertellen welke vlinder het is. Nu is mijn hart gerust.