Waar dient kippenvel voor? (rillingen, sinaasappelhuid)

Elk biologisch fenomeen dient wel ergens voor zoals dat niezen schadelijke stoffen uit je neus knalt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (2)

Bij kippenvel gaan de haartjes meer rechtop staan, hiervoor krijg je een isolerend laagje van stilstaande lucht op je huid. De warmte blijft beter behouden en je lichaam kan meer prestaties leveren door de juiste temperatuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad de haartjes gaan dan rechtop staan om de lucht goed vast te houden tegenwoordig maakt datniet veel meer uit maar vroeger toen we nog een vacht hadden maakte. Het veel verschil