Kort maar krachtig! In het voorjaar als de kikkers gepaard hebben ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rond deze week zou er wel kikkerdril komen maar het is gewoon maar kijken of het bij jou in de buurt te vinden is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooie dagen half maart dus rond deze tijd. De groene kikkersoorten pas in mei juni evenals de boomkikker. Voor de fijnnproevers zijn op dit moment de heikikkers interessant omdat ze alleen rond deze week de blauwe paarkleur van de mannetjes vertonen. Daarvoor moet je wel heidevennen bezoeken. In de rest van het land is de kikker wat schaars en sporadisch voorkomend en de kleuren worden niet zo intens als er maar een paar mannetjes aanwezig zijn. Ook de manneetjes van de bruine kikkers worden blauwgrijs met een witte keel als ze ergens in een grote groep aanwezig zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb al sinds 3 weken kikkerdril in mijn vijver.