Wat is dit voor beestje?

Heeft iemand een idee wat voor beestje dit is? De foto is een beetje wazig door het glas en ik kon geen foto maken van de bovenkant. Hoe kun je het bestrijden als ze in je huis zitten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Het is een wants, en als je hem even om had gedraaid kon ik je ook nog wel vertellen wat voor een. Ze doen niets en kunnen geen kwaad.

Toegevoegd na 2 minuten:
en het is zeker geen bedwants!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doen ze NIKS, nou dat is ook nutteloos :)
grapje hoor, ik snap wat je bedoelt. +je Misschien klopt je foto ook nog wel! Het is ofwel de groene stinkwants of de roodpootschildwants of de bessenwants (jouw foto)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij nader inzien heb je zeker gelijk! De bessenwants is namelijk een van de weinige wantsen is met die karakteristieke vorm waarbij de antennes steeds met een witte balk onderbroken worden. Het zou ook de Raphigaster nebulosa kunnen zijn, maar dat lijkt me sterf!