Hoe beschermt een plant zicht tegen plantenziektes?

Toegevoegd na 11 minuten:
zicht = zich

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Een plant kan zich beschermen tegen plantenziektes door bijvoorbeeld een ondoordringbare waslaag op het blad.

Sommige planten trekken bijvoorbeeld schimmels of bacteriën aan in de bodem die voor de plant onschadelijk zijn, maar die schadelijke bacteriën of schimmels tegen gaan dan wel bestrijden.

Een ander voorbeeld is het aantrekken van insecten die de natuurlijke vijand zijn van schadelijke insecten.

Sommige planten maken stoffen aan die parasieten afweren.