Toen ik deze week lentefoto's ging maken, zag ik een zwart schaap met twee lammetjes: een wit en een zwart. Kan dat in één worp?

Ik weet dat een zwart schaap een wit lammetje kan krijgen, maar kunnen de twee samen in één worp?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (2)

natuurlijk kan dat --> je hebt het gezien. Het fenotype van de moeder zegt maar deels iets over het genotype--> de vader en de grootouders doen er ook toe
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jahoor: het was dus geen één-eiïge tweeling maar een twee-eiïge tweeling en die lijken net zo goed op elkaar als andere broertjes en zusjes. Schapen hebben veel vaker 2 eitjes van mensen dus veel vaker een tweeling maar die is dus ook veel vaker twee-eiïg.

Als de bevruchte eicel was gedeeld had je een één-eiïge tweeling gehad en dan had het niet gekund.