Welke spinnen leven op grote hoogte, rond 6600 meter boven de grond?

Hoe heten de spinnen die op deze hoogte leven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze spinnen heten grappig genoeg Nick en Simon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vraag is zo ongeveer eerder gesteld op http://www.goeievraag.nl/vraag/leeft-spin.248728. Maar daar staan geen namen bij, en die hebben we juist nodig!

Antwoorden (1)

Thomas Savory-spinnen.

Gevnden op de Mount Everest op 6600 meter boven de zeespiegel. Googelen op die data (spin, 6600) levert meteen de jusite hit.

Toegevoegd na 6 minuten:
(Dit is trouwens wel zo'n beetje de enige bron die je er ook over kan vinden, maar op basis van de gegevens ook de enige die het verhaal in de wereld kan hebben gebracht. Voor het eventuele waarheidsgehalte durf ik dus niet in te staan).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van deze spin; vooral voor je laatste zin ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marleen kan het me ook haast niet voorstellen dat daar spinnen zouden kunnen leven, wat zouden ze er moeten eten?
En ook al slechts een bron.
wel een plusje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is 1200 meter boven de boomgrens - of zelfs de plantengrens - dus nee, daar groeit helemaal niks. Natuurlijk eet hij ook geen gras maar andre insecten, maar die hebben op die hoogte OOK niks te zoeken.
Er zal dus best een keer een verdwaalde (dode?) spin gevonden kunnen zijn, maar daar zijn dan geen foto's van en ook geen duidelijke bronnen. Echt niks nakkes nada.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://en.wikipedia.org/wiki/Euophrys_omnisuperstes Hier staat deze spin beschreven, en heeft het nog geen Engelse naam. Blijkbaar leeft het in scheuren in de bergwand en eet het dood plantmateriaal dat naar boven is komen waaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correctie: het eet hele kleine beestjes die leven op plantenmateriaal dat naar boven is komen waaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed gevonden !!
Ik had wel de jumping spider gevonden (of EEN jumping spider) maar daar stond verder geen referentie naar de hoogte danwel de Himalaya bij).