Hoe heet dit torretje/kever die zo stinkt?

Zojuist liep er een torrejte of kevertje, heel klein en zwart, over mijn tafel. Geen idee waar hij vandaan komt. in ieder geval, ik drukte hem dus dood met mijn vinger (sorry), en nu stinkt mijn hand ontzettend! Ik kan de geur niet omschrijven, een verre dropgeur of eerder nog een poepgeur..... En nee, het is geen reetkever, die bestaan niet volgens mij..... Weet iemand wat het is en waar hij vandaan komt? Tussen mijn bloemen vandaan, van mijn huisdier, geen idee...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
6.1K

Antwoorden (2)

Een stinkende kortschildkever. Zo is de écht bestaande naam van het beestje wat jij waarschijnlijk bedoelt. Die belandt wel eens per ongeluk binnenshuis.
Plaatje bij antwoord
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een reetkever bestaat idd niet,een mestkever echter wel,en een stinkwants bestaat ook.
En strontvlieg bestaat ook,als je die platknijpt dan rieken je vingers naar koeienmest omdat ze voornamelijk daarvan leven.
En dan heb je deze kever nog die hier al correct vernoemt is.
Dit zal een wants geweest zijn , die stinken als je ze kapot maakt. Er zijn verschillende soorten wantsen.