De grootste dagvlinder van Nederland is de koninginnenpage. Hij kan 8 tot 10 cm groot worden.
De grootste nachtvlinder in Nederland is de nachtpauwoog, die wel 10 tot 15 cm kan worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De informatie op de site klopt niet over de nachtvlinder.
Omdat de nachtpauwoog, maar maximaal 8 cm vleugelspanwijdte heeft. De grote nacht pauwoog daar in tegen kan 15 cm wel bereiken, maar deze word door de meeste mensen niet tot een Nederlandse soort gereken, jaarlijks worden er maar zo'n 3 a 4 waargenomen en waarschijnlijk zijn dit ontsnapte kweekdieren. De grootste nachtvlinder die als trekvlinder met enige regelmaat in Nederland voorkomt is de doodshoofdpijlstaart, met en spanwijdte van maximaal 13 cm.

Andere antwoorden (1)

de koninginnenpage
http://www.vlindernet.nl/vlindersoort.php?vlinderid=1019