Welk beestje is dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk beestje! Mooie kleuren!

Antwoorden (10)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, die ziet er heel anders uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij hebt er duidelijk nog geen in je arm of oksel gehad. Gelukkig voor je ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig niet. De hond heeft ze regelmatig. Ze hebben een soort schaar aan de voorzijde. Dat heeft dit dier niet.
http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.schnauzervereniging.nl/Gezondheid/teken1_bestanden/image003.jpg&imgrefurl=http://www.schnauzervereniging.nl/Gezondheid/teken1.htm&usg=__mdc6zpANAXoGSG2DvpWMUHFiexs=&h=196&w=300&sz=33&hl=nl&start=61&um=1&tbnid=GgsNqJtiA4yOTM:&tbnh=76&tbnw=116&prev=/images%3Fq%3Dteek%26ndsp%3D21%26hl%3Dnl%26safe%3Doff%26sa%3DN%26start%3D42%26um%3D1
Een wants.
Kijk maar op google afbeeldingen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een van de vele soorten wantsen.
Wantsen zijn altijd eirond tot ovaal en erg plat.

Toegevoegd na 3 minuten:
Deze soort lijkt me niet Nederlands.
Maar het is wel een soort die op planten leeft.
De soorten die in het water leven zijn veel langer tot zeer lang (staafwants)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je ook welke soort?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik meen dat 't in Zwitserland was, maar dat zou ik moeten nazoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de Nederlandse soorten kan ik hem niet vinden, komt hij uit zuideuropa?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, daar ben ik al jaren niet geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijna ieder land heeft min of meer zijn eigen soorten.
Dus dat wordt moeilijk.
Het is een wants... Maar er zijn HEEL VEEL soorten, maar het is een wantsensoort...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is de schildwants en om precies te zijn de groene variant uit Borneo (Pentatomidae Borneo Vertus)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan niet kloppen - ik ben nooit bij Borneo in de buurt geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet waar je deze foto hebt gemaakt maar dit is toch echt de groene schildwants die in Borneo heel veel voorkomt.
Het is, zoals mijn voorgangers ook al aangaven een groene stinkwants.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit is een closterotumus norwegicus (kwants)

De donkere stippen op het halsschild ontbreken soms

Toegevoegd na 1 minuut:
wordt ook blindwants genoemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het een geelgerande watertor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Verrek. Nu dat je het zegt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toen ik de vraag zag wist ik dat iemand dit antwoord zou geven :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahah humor
Dit is een bessen wants
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een wants (soort insekt)

Toegevoegd na 3 minuten:
en....
als men het antwoord niet weet, geef dan ook geen antwoord (geelgerande watertor, teek)