Deze vriendelijke zoogdieren moeten steeds opduiken om lucht te halen- ze ademen heel bewust, niet zoals wij mensen. Dolfijnen hebben hun eigen slaaptechniek ontwikkeld. Ze schakelen afwisselend hun hersenhelften uit, zodat deze kunnen uitrusten. Bovendien houden ze tijdens rustperiodes altijd een oog open zodat ze een aanvaller meteen doorhebben. De dolfijnen zwemmen tijdens het rusten vaak met rustige bewegingen aan de wateroppervlakte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 helemaal goed, zo is het mij ook verteld in het onderwaterrestaurant van het Dolfinarium!

Andere antwoorden (2)

Die doen kleine slaapjes tussen de ademhalingen door...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze gebruiken afwisselend hun linker- en rechter-hersenhelft als ze slapen. Google eens 'sleeping delphins', hele leuke sites om te lezen, en dan weet je er meer van, dan dat ik als amateur kan uitleggen.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 helemaal goed, zo is het mij ook verteld in het onderwaterrestaurant van het Dolfinarium!