Ja. Veel zoogdieren worden geboren met koppen die groter in omvang zijn dan de rest van hun lichaam. Om het geboortekanaal te kunnen passeren moeten de verbindingen tussen de beenderen van de kop dus wel membraneus zijn. Anders zou het de dood kunnen veroorzaken, of letsel aan zowel moeder als jong. Noodzaak om het geboorteproces te kunnen overleven.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord met uitleg over de reden van de fontanel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb toch al schedels van koeien en paarden en geiten en schapen gezien,en deze schedels hadden allemaal een schedelnaad.
Toch worden zij allemaal geboren met een lijf dat groter is dan hun kop,of heb ik dat mis?

Andere antwoorden (2)

Een uniek kenmerk van de meeste puppy’s van de chihuahua
is de zachte plek op hun schedel, vergelijkbaar met de fontanel bij pasgeboren baby’s.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle levende wezens met een hoofd/kop, waarin zich hersens bevinden zullen een schedelnaad hebben, die zich na verloop vat tijd gaat sluiten.