Hoeveel spinnen eten wij?

Er wordt gezegt dat spinnen in je mond kruipen wanneer je slaapt. Is dit echt zo, hopelijk is het een fabeltje.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
4.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*gezegd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
InVinoVeritas, Als het mijn vraag was om mijn taalfouten te verbeteren dan had ik wel een vraag op GV geplaatst; Zou u zo vriendelijk willen zijn om mijn taalfoten te verbeteren?

Het beste antwoord

Een mens eet in zijn leven gemiddeld 3 tot 5 spinnen.

Volgend stukje las ik op een site over spinnen:

"Eten we echt spinnen in onze slaap?
Het verhaal doet de ronde dat er ’s nachts spinnen in onze mond zouden kruipen en dat we die per ongeluk zouden inslikken. Het gegeven zou zelfs wetenschappelijk onderzocht zijn door een jaar lang slapende personen te filmen. Waarschijnlijk moeten we alles nuanceren en is slechts een deel van het verhaal correct. De kans dat er werkelijk spinnen in onze mond kruipen is klein. Wel is het mogelijk dat er zeer kleine spinnetjes eieren leggen boven je bed. Als die eieren dan uitkomen, vallen de baby spinnetjes naar beneden en als je dan toevallig met je mond open slaapt, komen ze in de longen terecht. Als je overdag moet hoesten, komen ze er opnieuw uit. Geschat wordt dat elke persoon 1 à 5 spinnen per jaar eet."

BRRRRRRRRR

Toegevoegd na 3 minuten:
Hier lees ik weer dat het niet klopt... Maar goed wat voor site moet je geloven op het internet...

http://www.snopes.com/science/stats/spiders.asp
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Fabeltje... Er zitten ook geen draken onder je bed...

Toegevoegd na 3 minuten:
En waarom zouden ze, en hoe komen ze daar en hoe komen ze te weten dat ze in een mond moeten kruipen... Voor een spin is van een hoek van de kamer naar jou net zo ver als voor een kat naar Parijs... Kom nou, geen fabeltjes geloven, dat is niet goed voor je...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
't Is nochtans wel wetenschappelijk bewezen.
Gemiddeld eet een mens in zijn leven zonder het te weten 7 spinnen, dus maak je er maar niet al te druk om.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Broodje aap verhaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me klinkklare onzin, ik heb hier nog nooit van gehoord. En ik ben een hele lichte slaper, maar ben nog nooit van een spin wakker geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geruchten dat spinnen tijdens je slaap je mond in glippen zijn nonsens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als 's nachts iets in je mond je irriteert, merk je
dat (lees: merk ik dat) gegarandeerd.
Je wordt wakker, je gaat hoesten of je haalt het automatisch weg met een hand.

Broodje-aap verhaal, zoals dat zo mooi heet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik adem uit door mijn mond dus ik blaas die spin zo de kamer uit. Ik heb 1 keer een kakkerlak op mijn mond gehad in Spanje en ik was gelijk wakker!!!!

Broodje aap....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk geen een.
Maar zolang je het echt niet merkt, wat is dan het probleem?

Hoeveel zou je er ongemerkt dood hebben getrapt? Daar maak je je toch ook geen zorgen om?
De spin ook niet overigens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar heb je het dan aardig druk mee.... zou dat nou echt goed zijn?