Wat kan ik het beste doen tegen een kleine plaag in een bak met vlinders tegen museumkevers?

Laatst ben ik een vlindertje verloren door museumkevers, wat kan ik het beste gebruiken hiertegen en waar kan ik dat kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Mijn man gebruikte destijds een soort motteballenpapier.
Dat kon je krijgen bij drogisten.Het was groenkleurig en in harmonicavorm gevouwen en was bedoeld om in kleerkasten te hangen. Bij is heeft dat altijd goed gewerkt.
Ben , helaas , de naam van dat artikel vergeten.
Veel succes met je vlinderverzameling!
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Persoonlijk leg ik altijd preventief een mottenbal in de hoek.
Mocht er toch een beestje doordringen tot je vlindertjes, dan neem je een klein, goed afsluitbaar bakje. In dit bakje leg je een klein stukje materiaal waar je het vlindertje op kunt spelden. Vervolgens giet je een klein laagje aceton onderin het bakje en doet het dekseltje er goed op.

Door de giftige gasvorming die plaats gaat vinden in het bakje zullen de meeste organisme sterven in je vlinder.
Herhaal dit 3x om de halve week, zodat ook de eitjes die het overleefd hebben als jonge larven zullen sterven.

Succes!