Waarom zitten er vaak kraaien op op/afritten van snelwegen?

Het valt me op dat die beesten daar graag verblijven, maar kan geen reden verzinnen dat zo'n onveilige plek interessant voor ze is. Kan me ook niet voorstellen dat er meer eten te vinden is dan elders, dus het moet een andere reden hebben.... Maar welke?

Graag onderbouwde antwoorden!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.6K

Het beste antwoord

Het schijnen vrij esthetische beesten te zijn. Ze kunnen zichzelf vanaf een afstandje inbeelden. Langs de snelweg ziet het er gewoon goed uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ze azen op verkeerslachtoffers. Je ziet ze vaak met de resten van aangereden dieren wegvliegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar waar kraaienvoedsel ligt, vind je ook kraaien... Dus dat is de enige reden...

Ik heb nog nooit een kraai in het bushokje zien wachten op eten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interessant omgekeerd en tot een goede/logische conclucie gekomen! +1
Bij de op en afritten ligt de meeste rommel en wordt het meeste uit het raam gegooid,waarom weet ik niet maar ik zie het steeds weer,schijnbaar dat de kraaien dat ook weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De snelweg is zo'n beetje tafeltje dekje voor aaseters. Elke dag worden er ontzettend veel konijntjes enzo overgereden. die kraaien en andere aaseters zijn de reden dat de snelweg niet vol ligt met platgereden karkassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal gooien mensen juist bij op en afritten rotzooi uit hun auto. Juist omdat de snelheid dan nog relatief laag is. Let maar eens op de op en afritten bij de Mc Donalds. Natuurlijk ook de mensen die blikjes etc. na een lange snelwegrit juist bij een afrit uit het raam mikken. Dieren herkennen plekken waar regelmatig wat te snacken valt dus........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kunnen ze eerder plat gereden worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze houden van drukten en willen nooit alleen zijn, en ze willen ook wat zien glinsteren.
Misschien kijken ze naar het verkeer om te zien of er ooit weer een ongeluk gebeurd