Welke kleur neemt een stuk donkere huid aan dat getransplanteerd is naar een blanke huid? Of vice versa.

Blijft een (stuk) huid de kleur behouden of zal het de kleur van de de blanke huid aannemen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.1K

Antwoorden (3)

Het zal zijn eigen kleur behouden. Transplanteren verandert niets aan de kleur (pigment).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
donkere mensen worden getransplanteerd met huid uit hun eigen huidskleur..
vice versa ook..

blanke huid met blanke huid.. donkere huid met donkere huid...

Toegevoegd na 6 minuten:
donker huid heeft meer pigment, dan blanke huid..dus het stuk zal altijd donkerder blijven..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huid neemt geen andere kleur aan. Huidtransplantatie wordt vooral gebruikt om wonden te bedekken als een soort verband, hierdoor heelt de wond beter en is het minder pijnlijk.
Voor transplantatie die definitief is,.zal men zo veel mogelijk gebruik maken van iemands eigen huid.